Liffey

A+ A A-

El rugbi irlandès ha fet història aquesta tarda en guanyar el seu tercer Grand Slam (1948, 2009) en un dia que tenia tots els elements per a ser recordat pels afeccionats durant molt de temps: es podia guanyar el Grand Slam a casa de l'etern rival el dia de Sant Patrici.

El partit ha estat un fidel reflex del joc irlandès al llarg del Sis Nacions d'enguany, és a dir, sense fer un joc espectacular ha aprofitat les oportunitats d'anar sumant punts i això ho ha combinat amb una defensa ordenada que li ha permès d'aturar bona part dels embats rivals.

Avui a Twickenham el joc ha estat molt físic, amb molt de contacte i sense gaire joc aeri, probablement pel vent que hi ha bufat i que ha dificultat la tasca dels xutadors. Durant els primers minuts del partit els dos equips han intentat guanyar metres a base de força, intentant penetrar pel mig però trobant-se amb un mur infranquejable format pels pesos pesants de cada casa.

Aquesta dinàmica s'ha trencat momentàniament quan Johnny Sexton, des de la línia de 22, ha xutat el·lípticament cap a la zona de marca esperant que algun company engospés l'oval i la plantés a terra; la lluita per la recepció entre Anthony Watson i Rob Kearney no ha tingut cap guanyador i la pilota ha quedat morta sobre la gespa, moment en què Garry Ringrose li ha posat les mans al damunt aconseguint l'assaig, 0-5.

La jugada ha necessitat la validació del jutge de televisió, que ha descartat un knock-on de Kearney, és a dir, tocar la pilota amb una part del cos per sobre de la cintura i que vagi cap endavant, atès que l'únic contacte de Kearney amb la pilota ha estat quan li ha passat per sota de les cames. Conversió de Sexton, 0-7.

Després s'ha tornat a la fase de joc molt físic, d'intentar penetrar pel mig o d'avançar metres únicament amb xuts cap endavant no gaire alts a fi d'evitar l'efecte del vent, que ha estat, probablement, un dels factors pels quals al minut 22 Sexton ha errat un cop de càstig, que ha tocat el pal sortint rebotat cap endavant.

Al minut 24 Irlanda ha augmentat l'avantatge de la mà de CJ Stander després d'una jugada trenada entre Sexton i Bundee Aki, que ha avançat uns metres i que tenia dues opcions a l'hora de passar la pilota: Garry Ringrose o Stander; finalment ha estat Stander, que ha avançat fins a plantar l'oval a la base del pal amb tres jugadors anglesos al damunt. L'àrbitre ha demanat l'opinió al jutge de televisió, que ha dit que allò era clarament un assaig, 0-12. Conversió de Sexton, 0-14.

Anglaterra ha reaccionat i ha assetjat la línia de marca verda durant uns minuts, una situació de perill que només s'ha pogut aturar amb Peter O'Mahony fent caure el maul (grup) anglès que era a tocar de l'assaig; l'acció li ha costat la targeta groga i l'expulsió durant deu minuts.

La pressió anglesa ha tingut recompensa al minut 32 quan Owen Farrell, que era a uns cinc metres dels pals, ha xutat cap a la banda esquerra de la zona de marca i Elliot Daly, malgrat l'oposició de Keith Earls, ha aconseguit l'assaig, 5-14. Farrell ha errat la conversió.

Després s'ha entrat en una fase de joc al mig del camp en què s'han imposat les defenses. I quan ja passaven dos minuts del temps reglamentari, Jacob Stockdale ha fet un assaig, el seu setè del torneig, una fita que no havia aconseguit ningú des que a la competició hi ha sis equips. La darrera vegada de la història havia estat l'any 1913; anteriorment hi havia hagut algun jugador que n'havia aconseguit vuit.

Stockdale ha xutat endavant des de la línia de 22 i ha arribat a la línia de marca acompanyat per dos defensors anglesos; la pilota anava fent bots imprevisibles, Stockdale l'ha tocada amb els genolls, no amb les mans, i ha continuat avançant per la zona de marca fins que, gairebé al límit del terreny de joc, l'irlandès ha pogut posar la seva mà sobre l'oval, 5-19. Conversió de Joey Carbery, 5-21, que havia substituït temporalment Sexton per una ferida sagnant a la boca.

La segona part ha començat amb domini anglès, amb un atac que ha estat a punt de traduir-se en un assaig de Daly però que ha estat tallat per Earls mitjançant una traveta feta amb la mà al darrer moment quan Daly anava directe cap a la zona de marca. Els anglesos han assetjat la zona d'assaig irlandesa però els seus embats han estat aturats per la defensa verda. El joc ha tornat a igualar-se al voltant del minut 50 i Conor Murray ha transformat un cop de càstig que eixamplava l'avantatge irlandès al marcador, 5-24.

De tota manera, els anglesos ho han continuat intentant i al minut 65, després d'un avanç de la línia de tres quarts de manual, Mike Brown ha fet el darrer passi cap a Daly, que ha arribat a la zona de marca irlandesa, 10-24. Farrell ha errat la conversió.

Al minut 71 Carbery ha errat un cop de càstig i al minut 74 ha entrat al camp el català Jordi Murphy, que ha substituït Peter O'Mahony.

En aquell moment el joc era força igualat però Anglaterra ha començat a forçar la màquina; en aquest sentit, al minut 78 Brown ha plantat la pilota a la zona d'assaig irlandesa però els cinc punts no han pujat al marcador perquè ho ha fet amb els peus fora del camp arran del placatge de Seán Cronin.

El setge anglès ha continuat i a les acaballes del partit, Johnny May, després d'un canvi de joc que ha deixat la defensa irlandesa descompensada, ha aconseguit un assaig (15-24) que no ha fet perillar la victòria irlandesa; a més Farrell ha errat la conversió.

Amb el xiulet final, Irlanda ha guanyat el Grand Slam (guanyar tots els partits), el torneig ja l'havia guanyat a la jornada anterior, i ha escrit el seu nom amb lletres d'or a la història del torneig. A més, la joventut del Quinze del Trèvol, amb bona part de la plantilla entre els 20 i els 25 anys, fa somiar amb grans tardes de glòria del rugbi irlandès, amb la vista ja posada al Sis Nacions que ve i a la Copa del Món, que es disputarà al Japó entre el 6 de setembre i el 20 d'octubre del 2019.

Publicat a Esports

El Quinze del Trèvol continua avançant cap al Grand Slam (guanyar tots els partits del Sis Nacions) i la clara victòria d'aquesta tarda contra Escòcia fa que la darrera jornada del torneig pugui ser històrica, atès que es jugarà el dia de Sant Patrici, el sant patró, i a Twickenham, el feu de l'etern rival anglès.

Els primers minuts del partit han estat de domini irlandès i molt marcats pel joc aeri, amb un intercanvi de xuts endavant sense gaires conseqüències, a banda d'avançar metres, i sense que en cap moment hi hagi hagut perill, puix que el joc es disputava majoritàriament a la zona central del camp.

El marcador no s'ha mogut fins al minut 13, quan Greig Laidlaw ha transformat un cop de càstig per als visitants (0-3) consolidant així el seu bon registre en el xut a pals i és que, durant els partits anteriors de la present edició del torneig, l'escocès només n'havia fallat un de dotze.

A partir d'aquest moment Escòcia ha començat a tenir més la pilota, atacant amb llargues jugades trenades que han topat amb l'ordenada defensa irlandesa. Fruit d'això, el percentatge de possessió s'ha igualat força i al minut 19 era del 56% per als verds i 44% per als blaus.

La tònica dels primers minuts, és a dir, molt de joc aeri i al mig del camp, s'ha trencat al minut 22 quan, en el que havia de ser un ràpid i perillós avanç escocès, Peter Horne ha fet un passi a l'espai, que no anava destinat a ningú en concret i que ningú ha considerat seu, i això ha estat aprofitat per Jacob Stockdale, que ha interceptat la pilota i s'ha escapat lliure de marca cap a la zona d'assaig, 5-3. Conversió de Johnny Sexton, 7-3.

Després ha tornat el joc aeri al mig del camp i de xuts cap endavant sense conseqüències, tot i que al minut 29, un d'aquests xuts gairebé acaba amb un assaig d'Escòcia; tanmateix, els del Card han perdut una gran oportunitat quan Huw Jones ha xutat endavant, uns metres més enllà ha agafat la pilota però malgrat estar en una situació de superioritat numèrica, dos contra un, el seu passi cap a Stuart Hogg ha estat molt defectuós i Keith Earls ha pogut interceptar-lo, evitant així el que hauria d'haver estat un fàcil assaig.

Durant els darrers minuts de la primera part Irlanda ha tingut dues gran oportunitats de distanciar-se al marcador: a la primera, després d'un servei de banda escocès, Rob Kearney ha interceptat la pilota i ha avançat molts metres, posteriorment passant l'oval a Conor Murray, que ha estat aturat a un metre de la línia de marca.

A la jugada següent i quan ja passaven dos minuts del temps reglamentari, l'atac irlandès ha desplaçat el joc des de la zona de davant dels pals cap a l'esquerra, descompensant la defensa escocesa, i Stockdale ha pogut penetrar a la zona d'assaig per la cantonada, 12-3. Posterior conversió de Sexton, 14-3.

La segona part ha començat amb domini irlandès i això s'ha traduït, ben aviat, en un assaig de Conor Murray al minut 46; el maul (grup) irlandès no avançava per la forta oposició escocesa i Murray, que estava situat al darrere, ha aprofitat que tothom estava pendent de no deixar avançar el maul per arribar, caient i amb un jugador escocès enganxat a la seva esquena, a la zona de marca, 19-3. Conversió de Sexton, 21-3.

Al minut 50 Escòcia ha tornat a perdre una gran oportunitat arran d'un passi defectuós, un fet que s'ha repetit manta vegades i que en cas que haguessin sortit bé el marcador hauria estat molt diferent. En aquesta ocasió, els escocesos han fet un canvi de joc a fi de descompensar la defensa irlandesa però el darrer passi de Hogg cap a Blair Kinghorn, que en cas d'haver agafat la pilota hauria pogur arribar sense oposició a la zona de marca, ha estat massa alt.

De tota manera, un minut més tard, Kinghorn ha aconseguit finalment l'assaig entrant per la cantonada després d'un teva meva entre diversos jugadors escocesos, 21-8. Laidlaw, des d'una posició sense gaire angle, ha errat la conversió.

Al minut 55 ha entrat el català Jordi Murphy, substituint Peter O'Mahony i tornant al Sis Nacions després d'una llarga absència per lesions; en aquest sentit, la seva darrera aparició en el torneig va ser en el partit contra Escòcia de l'edició 2015. Murphy ha demostrat que està plenament recuperat i ha avançat metres amb força quan ha tingut la pilota a les mans.

Al minut 65 Sexton ha errat un cop de càstig, trencant així la sèrie anterior de tres encerts, però només quatre minuts més tard Irlanda ha eixamplat el seu avantatge gràcies a un assaig de Seán Cronin molt semblant al de Murray, és a dir, tothom pendent de frenar el maul i Cronin que ha vist espai lliure per a llençar-se fins a la zona de marca, 26-8. Conversió de Sexton, 28-8.

Els darrers minuts han estat de clar color escocès, que malgrat anar molt per darrere al marcador no s'han arronsat i al minut 74 han estat a punt de fer un assaig, tot i que no han pogut plantar l'oval a la zona de marca per uns centímetres.

Així doncs, Irlanda continua invicta i essent l'única amb la possibilitat de guanyar el Grand Slam. El desenllaç final serà dissabte vinent a Twickenham, a partir de les 14h45. La darrera vegada que ho va aconseguir, dels dos cops que ho ha fet en tota la història, va ser l'any 2009.

Publicat a Esports

Irlanda continua avançant en el seu camí cap al Grand Slam després d'imposar-se a Gal·les per 37-27 en un partit que no s'ha decidit fins al final i que com sempre, ha visualitzat una gran rivalitat entre els dos equips; en aquest sentit, si bé de cara a la galeria i per qüestions històriques sembla que el partit més carregat hauria de ser el xoc contra Anglaterra, amb el Quinze del Drac s'han anat acumulant una sèrie de greuges que han fet que sigui un dels partits més disputats.

El marcador ha començat a moure's ben aviat, al minut 3, quan Leigh Halfpenny ha avançat els gal·lesos mitjançant un cop de càstig, 0-3, que no ha tingut rèplica irlandesa dos minuts més tard perquè Johnny Sexton ha fallat el seu tot i xutar des d'una posició teòricament fàcil, un fet que no havia estat gaire habitual en els dos partits anteriors, n'havia convertit 9 de 10, però que ha estat la tònica avui atès que ha errat els tres primers que ha xutat, tots tres fregant, o tocant, el pal dret.

Tanmateix, la manca d'encert de Sexton en els cops de càstig s'ha superat amb un assaig de Jacob Stockdale, el seu setè en set partits amb l'absoluta, després d'un bon passi en paral·lel de Sexton que ha despistat els defensors gal·lesos perquè ha enviat l'oval no cap al jugador que tenia més a prop sinó un més enllà, Stockdale, que ha avançat cap a la zona d'assaig sense cap oposició, 5-3. Sexton ha fallat la conversió i uns minuts més tard, al 15, també ha fallat un cop de càstig.

Els primers vint minuts del partit han estat de clar domini irlandès, amb un 71% de possessió per als verds i amb els del Drac sense acostar-se a la línia de 22 verda, però això s'ha acabat al minut 22 quan, després d'un canvi de joc gal·lès que ha descompensat la defensa irlandesa, Gareth Davies s'ha escapolit fàcilment de quatre jugadors verds molt separats entre ells i ha plantat l'oval a la zona d'assaig, 5-8. Conversió de Halfpenny, 5-10.

Al minut 27 Halfpenny ha intentat sumar més punts mitjançant un cop de càstig des del mig del camp però el seu xut ha quedat curt; de tota manera, ho ha arreglat quatre minuts més tard amb un altre cop de càstig, en aquesta ocasió més proper als pals, 5-13. Ha estat una fase del partit molt més igualada que no pas els primers vint minuts.

A partir del minut 33 i durant ben bé 3 minuts Irlanda ha assetjat la línia de marca gal·lesa però tot i estar a punt de fer un assaig, els verds només han pogut aconseguir un cop de càstig que, aquesta vegada sí, ha estat transformat per Sexton, 8-13.

I a les acaballes de la primera part, després d'un altre llarg setge a la zona de marca gal·lesa, Bundee Aki, des del terra, ha allargat el braç i ha plantat l'oval uns centímetres més enllà de la línia, 13-13. Posterior conversió de Sexton, 15-13.

La segona part ha començat igual com ha acabat la primera i al minut 45 Irlanda ha aconseguit un assaig. Els verds han recuperat una pilota al mig del camp i han avançat fins a la zona de marca però la defensa gal·lesa ha pogut aturar l'atac en un primer moment; de tota manera, després de diversos intents de penetració fallits, ha estat Dan Leavy qui finalment ha aconseguit l'assaig, 20-13. Posterior conversió de Sexton, 22-13.

Irlanda ha ampliat el seu avantatge al minut 53 de la mà de Cian Healy després d'una bona estona amb l'atac verd rondant la línia d'assaig; finalment, el corpulent Healy, amb dos jugadors vermells al damunt obligant-lo a avançar de manera subterrània (arrossegant-se), ha pogut arribar a la zona de marca, 27-13. Sexton ha fallat la conversió.

Al minut 58 Keith Earls podria haver distanciat encara més els irlandesos amb un assaig però quan després d'un xut cap endavant, la pilota, perseguida per ell i dos jugadors gal·lesos, ha arribat a la zona de marca, ha fet un darrer bot que no li ha estat propici i la jugada ha acabat en no res.

En aquell moment Irlanda dominava al camp i al marcador però al minut 62 Aaron Shingler ha aconseguit un assaig després d'un canvi de joc que ha deixat la defensa irlandesa descompensada, fet que ha permès que Shingler s'escapés cap a una de les cantonades i arribés a la zona de marca, 27-18. Posterior conversió de Halfpenny, 27-20.

Amb aquest marcador Gal·les ha premut l'accelerador però la defensa irlandesa ha pogut aturar els seus embats sense gaire esforç. A més, un cop de càstig transformat per Conor Murray al minut 76 i que ha tocat el pal abans d'entrar pel costat correcte, ha distanciat encara més els verds, 30-20. Ha estat el segon cop de càstig transformat per Murray amb Irlanda i és que avui s'hi ha vist obligat perquè Sexton ja no era al camp.

Semblava que el cop de càstig de Murray havia sentenciat el partit però un minut després el gal·lès Steff Evans ha pogut arribar a la zona d'assaig en un atac ràpid que ha aprofitat que la defensa irlandesa estava molt dispersada, 30-25. Conversió de Halfpenny, 30-27.

Els darrers minuts han estat un intent desesperat dels gal·lesos d'aconseguir igualar o guanyar el partit, amb els darrers segons del partit França-Irlanda al cap de tothom, però en ple atac dels del Drac, Stockdale ha interceptat un passi entre jugadors gal·lesos i s'ha escapat en solitari fins a la zona de marca (35-27), entrant-hi pel centre i permetent així una fàcil conversió a Joey Carbery, 37-27.

Així doncs, Irlanda continua amb totes les opcions de guanyar el Grand Slam. El proper partit, el 10 de març vinent contra Escòcia a l'Aviva Stadium, no hauria de suposar cap problema i tot es decidiria el 17 de març, dia de Sant Patrici, el sant patró, en el xoc contra Anglaterra a Twickenham.

Publicat a Esports

Còmoda victòria d'Irlanda sobre Itàlia a la segona jornada del Sis Nacions amb un festival d'assaigs, 8 dels verds i 3 dels blaus; de tota manera, els 19 punts dels transalpins, la màxima puntuació de totes les seves visites a Dublin, haurien de ser una advertència a l'excés de relaxació que la defensa irlandesa ha mostrat en alguns moments de la segona part.

El partit no ha començat gairebé per a Irlanda i al minut 3 Tadgh Furlong ha hagut de deixar el terreny de joc per lesió. Els primers minuts han estat de clar domini irlandès però sense cap moviment al marcador, una situació que ha canviat al minut 12 amb un assaig de Robbie Henshaw a passi de Conor Murray. Amb la conversió de Johnny Sexton Irlanda s'ha avançat 7 a 0.

A partir d'aquell moment ha començat un festival d'assaigs; al minut 14 Conor Murray s'ha escapat per la banda i ha plantat l'oval per una de les cantonades, 12-0; en el posterior xut a pals i malgrat no tenir gaire angle, Sexton ha transformat la conversió, 14-0.

Bundee Aki s'ha estrenat com a anotador per Irlanda amb un assaig al minut 21, que s'ha gestat a partir d'un servei de banda a deu metres de la línia de marca. Els irlandesos han avançat en maul (en grup) fins a un metre i mig de la línia d'assaig i Aki ha fet en solitari la resta del camí, 19-0. Conversió de Sexton, 21-0.

Aki també ha estat un dels actors del quart assaig quan ha avançat amb la pilota des del mig del camp fins a la línia de 22, on ha passat l'oval a Keith Earls que ha fet la resta de metres fins a la línia d'assaig en solitari, 26-0. Sexton no ha fallat la conversió i la primera part ha acabat amb un clar 28-0.

La segona part ha seguit el mateix guió que la primera i al minut 44, després d'un error de Sergio Parisse, que ha fet un passi sense mirar si hi havia cap jugador irlandès que el pogués interceptar, Robbie Henshaw ha corregut fins a la línia d'assaig. Tanmateix, l'alegria no ha durat gaire perquè quan ha plantat la pilota amb un jugador italià al damunt s'ha dislocat l'espatlla, una lesió que li podria costar uns quants mesos de baixa, 33-0. Nova conversió de Sexton, 35-0.

Al minut 53, després d'un servei de banda, Rory Best ha avançat uns metres en solitari i després s'ha format un maul (grup), que ha guanyat metres a base de força fins a aterrar a la zona d'assaig, 40-0. La posterior conversió ha estat obra del jove Joey Carbery, que avui ha debutat com a internacional absolut amb Irlanda i que havia substituït Sexton uns minuts abans, 42-0.

Amb el seu assaig, Best ha tingut un motiu d'alegria després d'haver estat al centre de la polèmica per haver assistit al judici per violació que s'està celebrant a Belfast durant aquests darrers dies i que té com a protagonistes els seus companys d'equip a l'Ulster, Paddy Jackson i Stuart Olding; Best va respondre a les crítiques assegurant que ho havia fet seguint el consell d'un advocat.

En aquest punt del partit semblava que els italians acabarien amb zero punts al marcador però no, al minut 56 han començat a mostrar una mica de creativitat i Tommaso Castello s'ha escapolit de la defensa irlandesa per després deixar l'oval en safata a Tommaso Allan, que s'ha plantat sense problemes a la zona d'assaig, 42-5. La posterior conversió del mateix Allan ha escurçat la distància per als italians, 42-7.

La ràpida rèplica irlandesa ha arribat només quatre minuts després amb un assaig de Jacob Stockdale, el seu primer amb Irlanda, aprofitant que un canvi de joc d'una banda a l'altra ha descompensat la defensa italiana, deixant prou espai per a penetrar més enllà de la línia de marca, 47-7. Carbery ha convertit el posterior xut a pals, 49-7.

Itàlia ha tornat a anotar després d'un passi, aquesta vegada bo, de Parisse cap a Edoardo Gori, que ha avançat lliure de marca fins a la zona d'assaig, 49-12. L'àrbitre del partit, el francès Romain Poite, ha demanat l'opinió al jutge de televisió a fi de determinar si el passi de Parisse havia estat cap a endavant (forward) però, finalment, després de dubtar una estona, l'han donat per vàlid. Allan ha convertit, 49-14.

A minut 70 Stockdale ha fet el seu segon assaig, interceptant un passi de Tommaso Boni encara en zona irlandesa i recorrent uns setanta metres perseguit per Carlo Canna, que no l'ha pogut atrapar perquè Stockdale també tenia l'opció de passar la pilota a un company, per la qual cosa l'italià ha dubtat i no l'ha placat, 54-14. Conversió posterior de Carbery, 56-14.

El darrer assaig del partit ha estat per a Itàlia, amb una jugada simple i efectiva; després d'un servei de banda només han necessitat dos passis per a traslladar el joc d'un costat a l'altre, un de llarg i parabòlic de Gori i un altre de Tommaso Benvenutti, que ha permès Matteo Minozzi de creuar sense problemes la línia de marca, 56-19. Allan ha errat la conversió.

Els italians encara han tingut una nova oportunitat de fer un altre assaig, després que Mattia Bellini interceptés la pilota a prop de la línia de 22 irlandesa, però el seu llarg camí fins a la línia de marca ha estat aturat per Keith Earls, que ha fet un gran esforç per a evitar l'objectiu de Bellini. L'italià ha passat la pilota enrere però no ha arribat a les mans Minozzi, que en cas d'haver-la agafat hauria tingut el camí lliure fins a la zona d'assaig.

Així doncs, amb dues victòries de dos partits Irlanda manté intactes les seves opcions a guanyar el Grand Slam; la propera cita serà el 24 de febrer (dia de l'aniversari del Liffey) a casa contra Gal·les. Pel que fa a Itàlia, tot apunta que torna a ser l'equip més fluix del torneig i molt probablement, amb el permís d'Escòcia, a mitjan març una cullera de fusta aterrarà a Roma.

Publicat a Esports
Dissabte, 03 de febrer 2018 19:25

Victòria al darrer segon amb drop goal de Sexton

Irlanda ha guanyat a l'Stade de France gràcies a un drop goal (xutar a pals amb la pilota en joc) de Johnny Sexton que ha arribat en el temps addicional i després de diversos minuts en què els verds han topat amb el mur que els francesos havien muntat a fi d'evitar que se'ls escapés la victòria. Tanmateix, Sexton ha demostrat la seva veterania i superant la pressió, ha xutat magistralment des d'una distància de 42 metres.

El partit ha estat dominat per les defenses i amb molt de joc al mig del camp. Durant els primers minuts hi ha hagut domini francès, amb un 59% de possessió durant el primer quart d'hora, però els punts queien del costat irlandès de la mà de Sexton, que ha transformat tres cops de càstig durant la primera part, al minut 3, al 22 i al 39; en tots aquests xuts, el públic francès l'ha xiulat i és que Sexton no té gaires amics a França després de passar-hi dos anys i no adaptar-s'hi. La rèplica francesa ha vingut de Maxime Machenaud, que ha transformat un cop de càstig al minut 36. Així doncs, al descans el marcador era de 3 a 9 per als verds.

La segona part ha començat com la primera, amb molt de joc al mig del camp i amb cops de càstig transformats per Sexton, la majoria derivats de faltes per fora de joc, una infracció que s'ha repetit en diverses ocasions per part dels jugadors francesos més joves. També la rèplica ha vingut de la mà de Machenaud amb un altre cop de càstig.

Després de setanta minuts de joc en què només havia destacat l'intercanvi de cops de càstig entre Sexton i Machenaud, el partit ha agafat una altra dimensió al minut 72 amb un assaig del francès Teddy Thomas, que ha agafat l'oval a la línia divisòria i s'ha escapolit de la defensa irlandesa, massa dispersa, fins a plantar la pilota a la zona d'assaig i posant els blaus a un sol punt dels verds. La posterior transformació d'Anthony Belleau ha avançat els francesos per primera vegada al partit. A partir d'aquí el domini francès, que havien recuperat la moral, ha anat in crescendo.

La lesió del francès Antoine Dupont ha generat certa polèmica perquè el seu substitut, Machenaud, ja havia estat substituït uns minuts abans; en principi, no podia haver tornat al camp a no ser que Dupont hagués de ser examinat per una lesió per un cop al cap i a les imatges de la jugada en què s'ha lesionat no s'ha vist cap impacte al seu cap, més aviat al genoll. Finalment, malgrat les queixes de Sexton, l'àrbitre Nigel Owens ha fet cas al metge del partit, que era francès, i ha permès Machenaud de tornar a jugar.

Al minut 78 Belleau podria haver sentenciat el partit però ha fallat el cop de càstig. Després ha arribat una llarga jugada dels irlandesos, amb 41 fases (cada vegada que la pilota es mou entre bloqueig i bloqueig), i quan ja passaven més de tres minuts dels 80 reglamentaris ha arribat el drop goal de Sexton, que serà recordat durant molts anys pels afeccionats irlandesos i probablement encara més pels francesos, que havien vist com el seu equip tenia la victòria gairebé a la butxaca.

Publicat a Esports

Tot apuntava que Anglaterra guanyaria el Grand Slam, després d'haver guanyat els primers 4 partits del torneig d'enguany i amb 18 victòries consecutives comptant totes les competicions, però tant per la pressió de situacions com aquesta com pel joc ordenat d'Irlanda l'empresa anglesa no ha assolit el seu objectiu. De tota manera, Anglaterra ha guanyat el torneig; de fet, ja havia arribat a Dublin com a campiona.

El partit ha començat amb un joc molt influenciat per les circumstàncies, amb una Anglaterra molt pressionada pel fet de poder guanyar el Grand Slam i una Irlanda amb ganes de xafar la guitarra a l'etern rival. En aquest sentit, durant el primer quart d'hora Irlanda ha dominat en possessió, amb un 74%, i ambdós equips han jugat a veure-les venir, amb un joc conservador, sense perill i jugat a la zona central del camp.

La pluja intermitent que ha caigut durant el partit ha fet que molt sovint la pilota rellisqués de les mans dels jugadors, sobretot en accions de joc aeri, amb l'irlandès Jared Payne com a màxim damnificat.

Aquesta tònica ha acabat amb una escapada de Payne, que ha superat les línies de la defensa anglesa i després ha passat la pilota a Keith Earls, que ha estat placat a dos metres de la zona d'assaig.

Els primers punts han caigut del costat irlandès amb un cop de càstig transformat per Jonathan Sexton, 3-0, que ha estat respost per Owen Farrell 7 minuts més tard, també mitjançant un cop de càstig, 3-3. Tots els punts anglesos han estat aconseguits en xuts entre pals a pilota aturada.

Al minut 24 ha arribat el primer i únic assaig del partit, obra de Iain Henderson després de rebre la pilota de la melé a 3 metres de la línia d'assaig. L'acció ha hagut de ser validada pel jutge de televisió a fi de determinar si quan la pilota ha tocat la gespa encara era a la mà de Henderson, atès que just després de plantar l'oval no ha quedat entre la gespa i la mà sinó que ha sortit cap a una altra direcció, 8-3. Sexton ha transformat la conversió, 10-3.

Els darrers 10 minuts de la primera part han estat de clar domini irlandès, amb una Anglaterra inoperant i sense iniciativa que, probablement, en la preparació del partit no havia previst de trobar-se en aquesta situació.

La segona part ha començat sense gaires jugades de perill i els primers punts han arribat mitjançant un cop de càstig transformat per Farrell, que ha escurçat la distància al marcador, 10-6. A partir d'aquest moment els de la Rosa han començat a dominar, tot i que sense generar situacions de risc per als interessos verds. El domini anglès ha acabat quan Payne s'ha escapat entre els defenses anglesos però finalment ha estat aturat amb un placatge alt (per sobre de l'espatlla) de Billy Vunipola que no ha estat sancionat per l'àrbitre Jerome Garces.

El joc dur dels anglesos s'ha centrat a acarnissar-se amb Sexton, que ha rebut diversos placatges fregant la il·legalitat, fins al punt que el capità irlandès, Rory Best, ha anat a demanar-li a l'àrbitre que parés una mica d'atenció al tema.

Al minut 63 Sexton ha transformat un cop de càstig, 13-6, que ha estat contestat, una altra vegada, per un cop de càstig transformat per Farrell, 13-9. A partir d'aquell moment Anglaterra ha forçat la màquina, pressionada per haver de fer alguna cosa si volia endur-se el Grand Slam, però l'ordenada defensa irlandesa ha mantingut el joc a la zona central del camp.

Els darrers tres minuts del partit han estat de domini irlandès, que ha estat a punt de fer un assaig, amb els espectadors que omplien l'Aviva Stadium cantant l'emotiu Fields of Athenry en un ambient molt eufòric i és que, malgrat no haver guanyat el torneig, aixafar la guitarra a l'etern rival és un valuós premi de consolació.

Després del partit Anglaterra ha recollit les medalles i el trofeu de campió amb un cert gust agredolç perquè, malgrat haver guanyat el torneig, hauria estat molt millor guanyar el Grand Slam, sobretot perquè abans del partit tothom hi creia. Curiosament, Irlanda, que ha acabat segona, també va trencar la ratxa de 18 victòries consecutives de Nova Zelanda el novembre passat.

URL curta: bit.ly/2n1uep5

Publicat a Esports

Irlanda ha perdut la possibilitat de guanyar el Sis Nacions 2017 després de perdre contra Gal·les per 22 a 9 en un partit que ha dominat però on li ha mancat concretar en els metres finals i és que durant molts minuts del partit el joc s'ha disputat a prop de la línia d'assaig gal·lesa però els verds no han aconseguit cap punt que no fos via cops de càstig.

En el partit d'aquest vespre, que s'ha disputat amb el sostre del Principality Stadium de Cardiff tancat, han primat les defenses i això ha quedat clar amb les trompades que s'han emportat els jugadors de menys envergadura dels verds com Jonathan Sexton, que ha estat 10 minuts lesionat, essent substituït per Paddy Jackson, i Conor Murray.

Els primers minuts, a diferència dels partits anteriors del torneig d'enguany en què va costar molt d'engegar, han tingut un joc molt elèctric per part d'ambdós equips tot i que l'estrena al marcador no ha arribat de cap jugada sinó d'un cop de càstig transformat per Sexton al minut 7 després que l'àrbitre snacionés un placatge alt, 0-3. 

Poc després Gal·les s'ha despertat i durant uns minuts ha estat molt a prop de la línia d'assaig avançant molt lentament metre a metre tot i que al final el llarg atac ha arribat a la seva fi a causa d'un forward (passar la pilota cap endavant). Irlanda també ha tingut les seves oportunitats, les més perilloses de la mà de Simon Zebo i CJ Stander, però al final no han suposat cap punt.

Al minut 20 Gal·les ha fet el seu primer assaig, obra de George North, que ha aprofitat que la banda esquerra de la defensa irlandesa estava molt despoblada per entrar amb molta força, imparable, 5-3. Leigh Halfpenny ha fallat la conversió.

Irlanda ha reaccionat i ha atacat avançant en bloc però només ha aconseguit puntuar mitjançant un cop de càstig transformat per Paddy Jackson, 5-6, el catorzè del seu compte particular en el torneig 2017 de quinze intents.

Sexton ha vist una targeta groga al minut 38, essent expulsat durant 10 minuts, per haver blocat sobre la línia d'assaig una pilota que era en mans de Gal·les, infracció que també li ha costat a Irlanda un cop de càstig amb avantatge (xut a pals centrat i a poca distància), que ha estat aprofitat per Halfpenny per avançar els gal·lesos, 8-6.

La segona part ha començat amb un assaig de Gal·les, obra de North, el segon, que ha aprofitat que el gruix de la defensa irlandesa ha deixat la banda molt descuidada en estar defensant en bloc l'avanç, també en bloc, dels gal·lesos, 13-6. Halfpenny ha convertit i ha distanciat els del Drac, 15-6, que durant els minuts posteriors han gaudit d'un domini total del joc.

De tota manera, els verds no s'han arronsat i al voltant del minut 50 s'han passat més de cinc minuts assetjant la línia d'assaig gal·lesa, però al final, l'única cosa que n'han tret ha estat el cop de càstig, força fàcil, transformat per Sexton, 15-9. El gal·lès Dan Biggar ha intentat un drop goal (xut a pals amb la pilota en joc) però l'oval ha tocat la part exterior del pal.

Durant els minuts següents Irlanda ha intentat escurçar la distància i ha dominat el joc, que s'ha disputat majoritàriament a la zona de 22 gal·lesa, però sense poder penetrar a la zona d'assaig.

Al minut 78, un xut cap endavant de Sexton, que volia allunyar la pilota de la zona de perill, ha estat interceptada per Jamie Roberts, que amb quatre passes ha arribat a la zona d'assaig i ha plantat la pilota al terra, sentenciant el partit, 20-9. La conversió posterior de Halfpenny ha deixat el marcador final en un clar 22-9.

Així doncs, Irlanda ja no pot guanyar el torneig i l'única cosa que pot fer és guanyar Anglaterra a la darrera jornada evitant així que l'etern rival guanyi el Grand Slam (guanyar tots els partits), tot i que depenent de com vagin els partits de demà els de la Rosa podrien arribar a Dublin el cap de setmana vinent ja com a campions.

URL curta: bit.ly/2mtfUUw

Publicat a Esports

Partit dur aquesta tarda a l'Aviva amb una fèrria defensa francesa que fa dues setmanes ja va demostrar la seva determinació deixant fora de joc per al tercer temps uns quants jugadors escocesos. Tanmateix, tot el que li sobra a França en defensa li manca en atac i això ha evidenciat l'anotació dels bleus a Dublin: 9 punts, tots mitjançant cops de càstig transformats per Camille Lopez.

Com sol ser habitual al Sis Nacions, el partit ha costat d'engegar i la primera jugada destacable no ha arribat fins al minut 10, quan el francès Baptiste Serin s'ha escapat de la defensa irlandesa a la línia de 22 i ha posat la directa cap a la zona d'assaig però ha estat aturat per Jamie Heaslip. Un minut després els francesos s'han avançat al marcador amb un cop de càstig transformat per Lopez, 0-3.

Al minut 17 Rémi Lamerat ha fet un assaig que ha quedat invalidat després que el carismàtic i pedagògic arbitre gal·lès Nigel Owens hagi demanat l'opinió del jutge de televisió. A la repetició de les imatges s'ha pogut comprovar que a Gaël Fickou, el jugador que havia passat l'oval a Lamerat, se li havia escapat la pilota, que ha tocat la gespa invalidant així la jugada. Nogensmenys, França ha mantingut l'avantatge i Lopez ha transformat un cop de càstig, 0-6.

A partir del minut 20, Irlanda, que fins llavors s'havia mostrat força poruga davant l'agressivitat francesa, ha començat a atacar i a assetjar la zona d'assaig gal·la. Al minut 27 Jonathan Sexton, que debutava al torneig d'enguany, s'ha escapat de la defensa i ha xutat cap endavant però Noa Nakaitaci ha interceptat la pilota tot evitant que Keith Earls fes l'assaig.

Irlanda ha persistit i al minut 27 Conor Murray (home del partit), a empentes i rodolons, ha aconseguit l'assaig (5-6). Amb la posterior conversió de Sexton Irlanda s'ha avançat als blaus (7-6) i des de llavors ha anat sempre per davant. L'avantatge s'hauria pogut ampliar al minut 35, quan Sexton no ha xutat a pals un cop de càstig, sinó que ha passat la pilota a un company tot agafant la defensa francesa per sorpresa, però els bleus han pogut aturar l'atac a tocar de la línia d'assaig.

El domini irlandès ha continuat durant els darrers 7 minuts de la primera part, amb un setge gairebé permanent a la línia d'assaig francesa que al final no ha obtingut cap fruit.

La segona part s'ha caracteritzat pels cops de càstig transformats per Sexton als minuts 45 i 54 i d'un d'un drop goal, és a dir, xutar entre pals amb la pilota en joc, també de Sexton, al minut 49. Hi ha hagut moments, entre els minuts 55 i 58, que els verds han controlat totalment el partit, amb els francesos sense veure la pilota, tot i que la jugada ha acabat amb un perillós contraatac del blau Scott Spedding, que ha xutat endavant però la pilota ha estat interceptada per Simon Zebo.

A partir de llavors el joc ha estat molt vistós, per part dels dos equips, però França, sabent que necessitava un assaig per a intentar de tenir una mínima possibilitat de revertir la situació (16-6), ha començat a atacar, això sí, sense obtenir cap resultat destacable a causa de la bona feina feta per l'ordenada defensa irlandesa.

L'única cosa que han pogut fer els del Quinze del Gall ha estat anotar un cop de càstig, obra de Lopez, 16-9, que ha estat contestat dos minuts més tard per Paddy Jackson, que al minut 68 havia entrat substituint Sexton, transformant un cop de càstig (19-9) i demostrant que està en plena forma; en aquest sentit, durant el torneig actual Jackson ha convertit 13 dels 14 cops de càstig que ha xutat.

Així doncs, Irlanda encara la recta final del Sis Nacions amb molta moral després de l'ensopegada inicial contra Escòcia. D'aquí a dues setmanes s'enfrontarà a Gal·les a Cardiff i a la darrera jornada rebrà la visita d'Anglaterra, un partit que, depenent de com vagin les coses, podria decidir si els anglesos guanyen el Grand Slam (guanyar tots els partits) o si Irlanda guanya el torneig, tot i que si els de la rosa perdessin, també podrien guanyar el torneig depenent dels punts i els bonus.

URL curta: bit.ly/2mprdMR

Publicat a Esports

El partit d'aquesta tarda a l'Olimpico de Roma era una prova de foc per a ambdós equips, que havien perdut a la primera jornada del torneig; un cop acabat el partit ha quedat clar que Irlanda torna a tenir possibilitats de fer alguna cosa i que Itàlia, havent sofert dues derrotes consecutives a casa, haurà de fer mans i mànigues per tal d'evitar de rebre la cullera de fusta.

El partit ha començat amb molt de joc al mig del camp, lluny de les zones d'assaig, amb un Simon Zebo molt actiu intentant escapolir-se de la defensa italiana en diverses ocasions, això sí, sense gaire èxit. Conor Murray ha estat a punt de fer un assaig però no ha pogut creuar la línia i Zebo ho ha tingut a tocar però al darrer moment, quan ja queia placat, se li ha escapat la pilota de la mà just abans que toqués la gespa.

El primer assaig del partit ha estat obra de Keith Earls que, després d'un canvi de joc que ha descompensat la defensa azzurra, ha entrat a la zona d'assaig per un dels extrems, 0-5. Això de canviar el joc de banda per descompensar la defensa contrària ha estat una tàctica que els ha funcionat molt bé als del trèvol. Paddy Jackson ha transformat la conversió, 0-7. A destacar que Jackson ha transformat totes les conversions que ha xutat.

Al minut 15 Carlo Canna ha escurçat la distància per als transalpins amb un cop de càstig força centrat, 3-7. En aquest moment Itàlia ha cedit el joc als verds, la possessió durant els primers 20 minuts ha estat del 89% per a Irlanda, i al minut 17 ha arribat el segon assaig de la mà de CJ Stander, que ha tornat a trobar la defensa contrària descompensada i ha entrat per l'extrem esquerre, 3-12. Posterior conversió de Jackson amb un xut gens estètic, molt baix, però efectiu, 3-14.

Al minut 25 Earls ha tornat a fer un assaig després d'un canvi de joc cap a la dreta que ha fet que només hi hagués un defensor italià per dos atacants irlandesos, 3-19. Conversió de Jackson, 3-21.

Durant els minuts següents és quan Itàlia s'ha mostrat més desperta i ha dominat més el joc. Això ha donat el seu fruit al minut 31 quan l'àrbitre els ha concedit un assaig de càstig després que Donnacha Ryan fes caure de manera antireglamentària el bloc de jugadors azzurri quan estaven a punt d'entrar a la zona d'assaig. Ryan ha vist la targeta groga i ha estat exclòs durant 10 minuts, 8-21. El posterior xut a pals, molt a prop i centrat, com sempre en un assaig de càstig, ha estat transformat per Canna, 10-21.

La reacció irlandesa ha arribat 3 minuts més tard amb un assaig de CJ Stander, nomenat millor jugador del partit, que ha avançat a poc a poc però amb força i no ha pogut ser aturat per la defensa italiana, 10-26. Amb aquest quart assaig Irlanda ha aconseguit el bonus ofensiu, una de les novetats del torneig d'enguany i que s'atorga als equips que facin un mínim de quatre assaigs. Conversió de Jackson, 10-28. Des d'aquell moment fins a la mitja part hi ha hagut domini italià tot i que sense gaire perill.

La segona part ha començat de la mateixa manera com ha acabat la primera, ès a dir, amb molt de joc al mig del camp però sense apropar-se gaire a les zones d'assaig. Això ha canviat al minut 45 quan CJ Stander s'ha escapolit pel centre de la defensa italiana i ha aconseguit el seu tercer assaig, 10-33. Conversió de Jackson, 10-35.

En aquest moment el partit ha entrat en una fase de joc sense gaire perill en què semblava que als irlandesos ja els anava bé el resultat i els italians no volien acabar més humiliats. Durant aquesta fase de joc insípid primer hi ha hagut uns minuts de domini irlandès i després d'italià, amb algun moment, com al minut 56, en què els azzurri han estat a punt de fer un assaig. La possessió al minut 70 era del 59% per a Irlanda.

Això ha acabat quan les cares noves del Quinze del Trèvol han començat un festival d'assaigs aprofitant el cansament i la baixa moral dels italians. El primer ha arribat després d'un teva meva a la zona de mitjos azzurra i que ha culminat Graig Gilroy escapolint-se de diversos jugadors contraris per després recórrer en solitari des de la línia de 22 fins a la zona d'assaig, 10-40. Conversió de Jackson, 10-42.

Al minut 71 Garry Ringrose ha esquivat uns quants defensors al mig del camp i després, gambant en solitari, s'ha plantat a la zona d'assaig, 10-47. Conversió de Jackson, 10-49.

Al minut 77 atacava Itàlia però després d'interceptar la pilota, CJ Stander ha xutat endavant a fi de guanyar metres; en principi tothom esperava que l'oval sortís fora o l'agafés un defensor italià però un bot inesperat ha fet que la pilota acabés a les mans de Gilroy, que ha posat la directa i ha aconseguit l'assaig, 10-54. Conversió de Jackson, 10-56.

I al temps afegit, en una llarga jugada en què Irlanda ha mostrat molta determinació atès que el partit ja feia estona que estava decidit, Gilroy, una altra vegada amb un canvi de joc que ha descompensat la defensa italiana, ha aconseguit el darrer assaig del matx, 10-61. L'enèsima conversió de Jackson ha deixat el marcador en un escandalós 10-63.

URL curta: bit.ly/2khE3uh

Publicat a Esports
Dissabte, 04 de febrer 2017 17:00

La reacció d’Irlanda a Murrayfield arriba tard

Irlanda ha començat amb mal peu l'edició 2017 del Sis Nacions amb una derrota contra Escòcia a Murrayfield. El partit ha tingut dues parts molt diferenciades, la primera amb domini irlandès, amb una possessió de pilota que doblava la del rival però amb els punts caient de la part escocesa, i la segona amb una reacció irlandesa que no ha estat suficient per acabar emportant-se la victòria d'Edimburg.

El partit ha costat molt d'engegar i durant els primers minuts hi ha hagut molt de joc al mig del camp sense cap jugada de perill. El primer assaig ha arribat al minut 8 quan després d'una bona estona amb l'atac dels del card assetjant la línia d'assaig irlandesa els escocesos han traslladat el joc cap a la dreta aprofitant que el gruix de la defensa rival era a l'esquerra i Stuart Hogg ha fet un assaig d'una manera relativament fàcil, 5-0. Creig Laidlaw ha fet la conversió, posant el marcador a 7-0.

A poc a poc Irlanda ha començat a dominar el joc i Escòcia ha renunciat a jugar, xutant pilotes cap endavant i centrant la seva estratègia a defensar-se aferrissadament dels embats verds. Al minut 20 Stuart Hogg, una altra vegada, a fet un assaig escapolint-se fàcilment de la defensa irlandesa, que ha mostrat problemes de coordinació entre línies, 12-0. Laidlaw ha convertit, 14-0.

La reacció irlandesa ha arribat al minut 25 quan Keith Earls ha plantat la pilota a la línia d'assaig escocesa després de rebre una passada de Simon Zebo que ha estat a punt de ser interceptada per un defensor. Després que l'àrbitre demanés l'opinió del jutge de televisió s'ha atorgat l'assaig i Irlanda ha retallat la distància, 14-5. Paddy Jackson ha errat el xut a pals posterior.

Al minut 28 ha arribat el tercer assaig escocès, més per demèrit de la defensa irlandesa que no pas per mèrit local. En un servei de banda a 5 metres de la línia d'assaig, en què en principi cada atacant hauria de tenir un defensor davant, l'escocès Alex Dunbar, que era a la segona posició de la línia de jugadors, s'ha trobat que no tenia ningú defensant-lo i després de rebre la pilota del company que feia el servei de banda ho ha tingut extremadament fàcil per arribar a la línia d'assaig, 19-5. Laidlaw ha transformat la conversió, 21-5.

Al minut 33 Paddy Jackson ha transformat un cop de càstig i ha posat el marcador a 21-8. Els darrers minuts de la primera part s'han disputat a prop de la línia d'assaig irlandesa però els embats escocesos han estat aturats. Simon Zebo ha interceptat la pilota i ha xutat endavant amb l’objectiu de recórrer tot el camp però les seves gambades han estat superades per les d'un defensor escocès, que ha arribat primer a la pilota. 21-8 a la mitja part.

La segona part ha estat una altra història, amb un domini irlandès total, tant de possessió com en anotació. Els primers minuts han estat un atac constant dels de trèvol, que ha donat el seu fruit al minut 47 quan Ian Henderson, després de dur l'aferrissada defensa rival d'una banda cap a l'altra ha fet un assaig plantant la pilota uns centímetres més enllà de la línia, 21-13. Paddy Jackson ha convertit el xut posterior, 21-15.

El domini verd ha continuat i Irlanda ha estat a punt de fer un assaig en diverses ocasions, com en un teva meva entre Conor Murray i Jamie Heaslip que ha estat interceptat a 3 metres de la línia d'assaig per un defensor o l'escapada per la banda de Rob Kearney, que ha estat invalidada en haver posat els peus fora del camp quan queia després de ser placat.

De tota manera l'esforç irlandès ha tingut premi quan Paddy Jackson, a empentes i rodolons i arrossegant-se sense que la pilota contactés la gespa, ha fet un assaig que posava els irlandesos a només un punt d'Escòcia, 21-20. La posterior conversió del mateix Jackson ha posat Irlanda per davant per primera, i darrera, vegada, 21-22.

Durant els minuts següents Irlanda ha estat “on fire”, amb un joc molt ofensiu i ràpid, però un cop de càstig en una posició força fàcil transformat per Laidlaw ha acabat amb l'avantatge irlandès, 24-22. Amb la pressió d'anar per darrere al marcador els de verd ja no han generat gaire més perill i els del card s'han dedicat a retenir la pilota a prop de la línia d'assaig irlandesa. Quan faltava un minut i mig l'àrbitre ha atorgat un altre cop de càstig a Escòcia i Laidlaw ha utilitzat els 90 segons permesos per picar-lo; així s'ha arribat als 80 minuts i la conversió ha deixat el marcador final a 27-22.

URL curta: bit.ly/2kdgtlV

Publicat a Esports
Page 1 of 5